Thursday, May 10, 2012

Portable Visualizer dalam pengajaran dan pembelajaran

Perkembangan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (TMK) yang begitu pesat telah membawa evolusi kepada kehidupan manusia. Tidak terkecuali juga dalam bidang pendidikan. Pelbagai teknologi telah diaplikasikan ke dalam pengajaran dan pembelajaran di dalam kelas.

Antaranya ialah "LCD Projektor" dan "Digital Scanner" yang memberikan kemudahan kepada guru serta membolehkan guru-guru mengajar pada tahap yang lebih tinggi dan menarik.

Namun begitu, tidak ramai yang terdedah serta tahu tentang teknologi baru yang sesuai digunakan dalam dunia pendidikan ini iaitu "Portable Visualizer" seperti AverVision F50. Ia amat mudah alih dan membolehkan guru scan dan menayangkan sesuatu dokumen, objek 3D dan sebagainya secara terus.


Sila  lihat video di bawah.
AVerVision F50- Introduction

Sudah tentu, AverVision F50 bukanlah yang terbaik kerana harganya yang agak mahal iaitu RM2650. Walau bagaimanapun, terdapat pelbagai model "Portable Visualizer" yang terdapat di pasaran yang lebih "affordable" iaitu dengan harga serendah RM800 atau kurang. Antaranya ialah seperti berikut:
  1. QPC 20 Portable Visualizer: RM720
  2. GSI New- Generation High-Speed Portable Digital Flash Scanner Presenter: RM468
  3. GSI New- Generation High-Speed Portable Digital Flash Scanner Presenter (Trade Edition): RM324
  4.  
Ketiga-tiga produk ini boleh didapati daripada amazon.com. Harga yang dipaparkan adalah tidak termasuk "shipping". Shipping ke Malaysia adalah kira-kira RM108.

Oleh itu...
Harga produk= harga barangan + shipping (108)


"Teknologi adalah untuk kemudahan manusia, begitu jugu dalam dunia pendidikan. Teknologi mampu memudahkan tugas guru di dalam bilik darjah"
~Great Teacher Tan~

8 comments:

  1. Tan, u can call as super teacher lor.. well done, keep it up!!!

    ReplyDelete
  2. Thank you. I'll keep it up and always share my knowledge with teachers in Malaysia so that we can all bring the education of our country to a new level.

    ReplyDelete
  3. Cikgu Tan,

    Saya wakil penjual AverVisualizer boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut.

    faried@ad-one.com.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pls send me the price and address of your office.

      Delete
    2. Wassap saya boleh
      0197721706

      Delete
  4. Cikgu Tan
    Saya ada jual visualizer desktop dan portable pada harga yang lebih rendah dan dijamin 1 tahun.sila hubungi saya d wangwgent@yahoo.com @ 0194748582

    ReplyDelete
  5. Saya teahpun menggunakan f50 sejak pelancaran model..harga masa tu RM3600.. sekrg dah 4 tahun saya gunakan madih elok dan dikira canggih..boleh dilihat lebih 300 org audiens

    ReplyDelete
  6. Terima kasih atas perkongsian maklumat ini

    ReplyDelete